Kérjen személyre szabott ajánlatot

Autóbérléshez töltse ki az alábbi űrlapot!

Válassza ki a bérlés helyét és a dátumát:

Mekkora összeget szán az autóbérlésre?

10€ 3000€

Válassza ki a kívánt autókategóriát:

Szeretné csökkenteni a kauciót?

A kaució / garancia az Ön felelősségét jelenti sérülés vagy lopás esetén. A kaució a felvétel időpontjában kerül zárolásra hitelkártyáján.

Válassza ki a kívánt extrákat

Áttekintés:

Felvétel from on at .

Leadás on on at .

Teljes költségvetés:
Csökkentett garancia:
Választható felszerelések: x 1 x 1 x 1

Töltse ki az elérhetőségeket:

Adja meg adatait és kollégáink a lehető legrövidebb időn belül felveszik Önnel a kapcsolatot egy személyre szabott ajánlattal

  • HU +36
  • RO +40
  • GB +44
  • ES +34
  • IT +39
  • DE +49
  • FR +33
  • RS +381
  • US +1
  • KR +82
  • IL +972
  • Other

Rent safe and conveniently. Prevention measures against COVID-19 in Autonom

Inchiriaza in siguranta si convenabil. Masuri de prevenire impotriva COVID-19 in Autonom

Intrucat prevenirea este cea mai buna si cea mai eficienta metoda de combatere a raspandirii virusului COVID-19 in acest moment, va aducem la cunostinta masurile pe care le-am luat in Autonom.

  • Dupa fiecare preluare/transfer, masinile sunt dezinfectate, acordandu-se o atentie deosebita tuturor manerelor, volanului, bordului, schimbatorului de viteze si portbagajului.
  • Dupa dezinfectare, fiecare masina de inchiriat ramane obligatoriu timp de minim 24 de ore in parcare, pentru neutralizare, inainte de a fi predata unui alt client.
  • Masinile preluate de la clienti in regimul D2D, sunt dezinfectate inainte de preluarea de la client si inca o data la sediul Autonom, inainte de predare. Ulterior, recomandam ca masinile sa ramana neutilizate de catre client timp de 24 h de la predare.
  • Toate cheile masinilor, precum si documentele auto, sunt dezinfectate si neutralizate inainte de a ajunge la urmatorul client.
  • Soferii nostri au primit numeroase informari precum si mijloace de protectie (dezinfectant pentru suprafete, servetele si dezinfectant pentru maini atat pentru ei cat si pentru pasageri, masti de protectie).
  • Pentru prevenirea raspandirii virusului, majoritatea colegilor nostri care pot lucra de acasa fac deja asta, asigurand continuitatea normala a operatiunilor.
  • Colegii din agentii vor purta de fiecare data manusi chirurgicale noi in gestionarea masinilor si vor pastra distanta sociala necesara in interactiunea cu clientii.

Vom continua sa monitorizam situatia, precum si sa respectam toate recomandarile emise de autoritatile de sanatate publica ca dumneavoastra dar si colegii nostri sa fiti in siguranta. In cazul in care exista modificari ale modului in care agentiile Autonom functioneaza vom reveni cu actualizari.

Rent safe and conveniently. Prevention measures against COVID-19 in Autonom

Seeing as prevention is the best method at this moment to fight the spread of COVID-19 we would like to inform you about the safety measures we have implemented in Autonom.

  • After each drop-off or passenger transfer our cars are disinfected, paying particular attention to every door handle, steering wheel, dashboard, gear shifter and trunk.
  • After disinfecting, each rental car will stay in the parking lot for a period of 24 hours for neutralization, before being handed to another client.
  • The cars picked up from D2D clients are disinfected before pick-up and once more at the Autonom agency before delivery. We further recommend that the car remains unused by the client for at least 24h after delivery.
  • All our car keys and documents are disinfected and neutralized before any pick-up.
  • Our colleagues have received multiple notices as well as means of protection (surface disinfectant, tissues and hand sanitizers as for them and for clients, face masks).
  • To prevent the spread of the virus, most of our colleagues that can work from home are already doing so, ensuring a normal operational continuity.
  • Our colleagues in the agencies will wear new surgical gloves each time they handle a new car and will maintain the necessary distance in their relationship with customers.

We will continue to monitor the situation and respect all recommendations issued by public health authorities so that you as well as our colleagues are kept safe. We will issue updates if Autonom agencies will change the way they operate.

Fontos információk

Külföldi utazásra egyedi feltételek vonatkoznak. További részletekért olvasson tovább:

  • 400km/nap - napi kilométer limit
  • A kaució duplázódik, az összeg 1000 € és 5000 € között változik.
  • A határátlépéshez szükséges okmányok díja 50 és 100 euró között van.
  • Az alapárak napi 15 €-val magasabbak.

Kérdezze kollégáinkat a biztosítási feltételekről..

Fontos információk

A 18 és 25 év közötti járművezetők számára a vezetési tapasztalattól függően 100 és 300 euró közötti díjat kell fizetni.

Szerzödési Feltételek

GÉPJÁRMÜBÉRLÉSRE VONATKOZÓ ÁLTALÁNOS SZERZÖDÉSI FELTÉTELEK

 

A Felek közötti jogviszonyt az alábbi dokumentumok együttesen szabályozzák: Bérleti szerzödés, Gépjármübérlésre vonatkozó Általános Szerzödési Feltételek, Átadás-átvételi jegyzökönyv, Árlista, Díjtáblázat és a Szerzödés egyéb mellékletei /kiegészítései (a továbbiakban együttesen: Szerzödés). Az Árlista és Díjtáblázat a bérleti díjakat EUR pénznemben tartalmazza, és az alábbi címen érhetö el: www.autonom.hu.

A Szerzödésben EUR pénznemben meghatározott díjak, nem EUR pénznemben történö teljesítése esetén az átváltási árfolyam megfelel a Magyar Nemzeti Bank által a díj esedékességének napjára közzétett hivatalos devizaárfolyamnak. Ha a Magyar Nemzeti Bank az esedékesség napjára hivatalos devizaárfolyamot nem tesz közzé, abban az esetben az esedékesség napját megelözöen utoljára közzétett devizaárfolyam irányadó. EUR-tól eltérö pénznemben történö teljesítés esetén, bármelyik Fél részéröl felmerült konverziós díjat minden esetben az Ügyfél viseli.

Az Árlistában meghatározott bérleti díjak egy napi (24 óra) bérleti díjnak felelnek meg.


1. HATÁLY 

1.1. Személyi hatály: a jelen ÁSZF kiterjed az AUTONOM Hungary Kft. (székhely: 1139 Budapest, Béke tér 7. fszt. 2.; cégjegyzékszám: 01-09-194912; adószám: 25016222-2-41; a továbbiakban: AUTONOM) mint bérbeadó és az AUTONOM-mal három hónapot meg nem haladó idötartamra, gépjármübérlésre vonatkozó szerzödést kötö ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) közötti jogviszonyra. 

1.2. Idöbeli hatály: a jelen ÁSZF a kihirdetés napján lép hatályba. A jelen ÁSZF hatályát veszti annak visszavonása, módosítása, vagy új ÁSZF elfogadása esetén.


2. AUTONOM KÖTELEZETTSÉGEI 

2.1. AUTONOM vállalja, hogy a gépjármüvet – a gépjármü átadásával, az Átadás-átvételi jegyzökönyv kitöltésével, illetve a gépjármü kulcsainak és iratainak (forgalmi engedély, biztosítási iratok) átadásával – a Szerzödésben meghatározott feltételekkel Ügyfél rendelkezésére bocsátja. 

2.2. AUTONOM köteles a gépjármüvet rendeltetésszerü használatra alkalmas és az Átadás-átvételi dokumentumban meghatározott állapotban, a gyártó technikai elöírásainak megfelelöen Ügyfél rendelkezésére bocsátani. 

2.3. AUTONOM köteles Ügyfél részére közúti segítségnyújtást biztosítani, a hét minden napján, 0-24 óráig, a balesetek és mechanikai problémák kezelésére. 

2.4. AUTONOM lehetöség szerint, köteles az Ügyfélnek cseregépjármüvet biztosítani, a gépjármü nem az Ügyfélnek felróható meghibásodása esetén, ha a gépjármü kijavítása a helyszínen nem lehetséges. 

2.5. Amennyiben AUTONOM cseregépjármüvet biztosítani nem tud, köteles a bérleti díjnak a használat idejével arányosan csökkentett részét az Ügyfél részére visszafizetni. 

2.6. AUTONOM nem felel a gépjármü meghibásodásával kapcsolatban az Ügyfélnél felmerült kárért, kivéve az AUTONOM hozzájárulásával elvégzett, igazolt javítások költségeit. Az engedélyezett javítások költségeinek megtérítése érdekében Ügyfél köteles AUTONOM részére a felmerült költségeket igazoló valamennyi dokumentumot átadni (számlák, stb.). 

2.7. AUTONOM nem vállal felelösséget az Ügyfél által a gépjármü átadásától, a gépjármü visszaadásáig terjedö idöszakban, a gépjármü használatával harmadik személyeknek okozott károkért, a gépjármüvel történö szabálytalan parkolásból, a KRESZ szabályok, illetve a magyar jogszabályok megsértéséböl eredö bírságok, egyéb díjak megfizetéséért, valamint az ezekkel összefüggésben felmerült károkért.


3. ÜGYFÉL KÖTELEZETTSÉGEI 

A telefonon, online felületen, e-mail, vagy (az AUTONOM által meghatalmazott és/vagy az AUTONOM-mal együttmüködö) harmadik személyek útján történt foglalásokat AUTONOM jogosult az ügyfél, vagy a harmadik személy (Bróker, vagy Partner) részére történö térítési kötelezettség nélkül törölni, ha az ügyfél a Szerzödésben meghatározott, vagy az AUTONOM honlapján közzétett feltételeknek nem felel meg. 

3.1. Ügyfél olyan 21. életévét betöltött személy lehet, aki érvényes vezetöi engedéllyel rendelkezik. Ügyfélnek nemzetközi vezetöi engedéllyel kell rendelkeznie abban az esetben, ha a vezetöi engedély kiállítására nem latin betük használatával került sor, vagy a vezetöi engedély megszerzésére olyan országban került sor, ahol nem a jobbkéz szabály irányadó (kivéve Egyesült Királyság, India, Ausztrália, Japán). A vezetöi engedélynek legalább egy éven túl kiállított B kategóriás vezetöi engedélynek kell lennie. A gépjármü átvételekor Ügyfél köteles bemutatni eredeti vezetöi engedélyét, személyi igazolványát, valamint bankkártyáját. Ügyfél köteles a bérleti díjat egészben, vagy részben bankkártyával megfizetni. AUTONOM a fizetéshez pre-pay bankkártyát nem fogad el. 

3.2. A gépjármü vezetésére kizárólag Szerzödésben megjelölt elsödleges gépjármüvezetö és további gépjármüvezetök, valamint AUTONOM képviselöi jogosultak. 

3.3. Az elsödleges és a további gépjármüvezetökre az Ügyfélre vonatkozó rendelkezéseket megfelelöen alkalmazni kell, azzal, hogy minden gépjármüvezetö köteles a Szerzödés rendelkezéseit elfogadni, és betartani illetve a Szerzödést aláírni. AUTONOM legfeljebb 3 további gépjármüvezetöt fogad el gépjármü-bérlésenként. Minden további gépjármüvezetö után a Díjtáblázatban megjelölt összegü felárat kell fizetni gépjármü-bérlésenként. Az Ügyfél felel a Szerzödésben megjelölt gépjármüvezetök magatartásáért, és az általuk okozott károkért is. 

3.4. Tilos a gépjármüvet alkohol, vagy a vezetési képességet befolyásoló gyógyszer, illegális készítmény befolyásoltsága alatt vezetni. 

3.5. Ügyfél – AUTONOM elözetes írásbeli hozzájárulásának hiányában – nem jogosult a bérelt gépjármüvel Magyarország határait átlépni. Amennyiben a bérlés ideje alatt, vagy utólag bebizonyosodik, hogy ügyfél átlépte a bérelt gépjármüvel Magyarország határait-AUTONOM jogosult minden bérleti napra nettó 25 EUR átalánydíjjal ügyfél bankkártyáját megterhelni. AUTONOM 48 órán belül számlát állít ki az összegröl, amelyet elektronikus úton továbbít Úgyfélnek. 

3.6. Ügyfél köteles a gépjármüvet a gyártó elöírásainak, ajánlásainak és AUTONOM utasításainak megfelelöen használni. 

3.7. Tilos a gépjármüvet a forgalmi engedélyben meghatározott súlyhatárnál jobban megterhelni. 

3.8. Tilos a gépjármüvel a kiépített útszakaszt elhagyni, burkolatlan útszakaszra, vagy a forgalom elöl elzárt útszakaszra behajtani. Amennyiben az átadás-átvételi jegyzökönyv alapján megállapítható, hogy Ügyfél a jelen pontban foglaltakat megszegte, AUTONOM jogosult a letét összegét visszatartani a gépjármü mosásának, illetve átvizsgálásának idejére, és jogosult a letét összegéböl a gépjármü meghibásodásából, sérüléséböl eredö károk összegét levonni. Amennyiben az auto visszavetelekor, az auto szennyezett, saros, piszkos, AUTONOM jogosult visszatartani a letet osszeget, es utolag ügyfél bankkártyáját megterhelni a javitas osszegevel, amennyiben a jarmu mosatasa utan uj serulest eszlel, meg abban az esetben is ha visszavetelkor nem kerult ra „uj serules” a jegyzokonyvre. 

3.9. Ügyfél köteles haladéktalanul tájékoztatni AUTONOM-ot, amennyiben a gépjármüvön új sérülés keletkezik, és ilyen esetben köteles az AUTONOM által meghatározott eljárást követni. 

3.10. Ügyfél AUTONOM elözetes hozzájárulása nélkül nem eszközölhet és másoknak sem engedheti meg, hogy a gépjármüvön bármilyen technikai, vagy esztétikai változtatást eszközöljenek. 

3.11. Ügyfél az AUTONOM által ideiglenesen felajánlott cseregépjármüvet köteles elfogadni, amennyiben a gépjármü cseréje az idöszakos szervízelések, veszélyhelyzetek elkerülése, vagy elöre nem látható események miatt szükséges. 

3.12. A gépjármüben bekövetkezett káresemény, a gépjármü sérülése, vagy meghibásodása esetén, Ügyfél köteles a jogszabályban meghatározott bejelentési és egyéb kötelezettségének, formalitásoknak eleget tenni, a jelen ÁSZF 7. pontjában meghatározottak szerint. 

3.13. Ügyfél AUTONOM kérésére 24 órán belül köteles a gépjármü pontos helyét megadni és AUTONOM képviselöi részére a gépjármü átvizsgálását biztosítani. 

3.14. Ügyfél nem jogosult a gépjármüvet taxiként, oktatási célra, vontatásra, versenyzésre, tüzveszélyes anyagok szállítására, vagy más olyan célra használni, amely a gépjármü állapotát veszélyeztetheti, abban kárt okozhat. 

3.15. A gépjármüben háziállatot szállítani kizárólag az erre a célra kialakított, az út teljes idötartama alatt zárt szállítóeszközben (ketrecben, táskában) lehet. 

3.16. Ügyfél nem jogosult a gépjármüvet értékesíteni, zálogba adni, vagy biztosítékként felajánlani, illetve azzal egyéb módon rendelkezni, vagy a gépjármüvet jogsértö, vagy rendeltetésellenes módon használni.

3.17. A gépjármü lopása esetén, Ügyfél köteles AUTONOM-ot haladéktalanul értesíteni, és az illetékes rendörkapitányságon a lopás tényét, annak észlelésekor haladéktalanul bejelenteni. Lopás esetén az Ügyfél köteles AUTONOM részére a gépjármü kulcsait és iratait átadni. 

3.18. Amennyiben Ügyfél a Szerzödésböl eredö kötelezettségeit megszegi, AUTONOM jogosult akár a letét teljes összegét visszatartani, illetve a Szerzödésböl eredö kötelezettségek megsértéséböl eredö kár, költség összegét a letét összegéböl levonni, azzal hogy a letét összegén felüli követelését is jogosult az Ügyféllel szemben érvényesíteni. Ügyfél tudomásul veszi, hogy amennyiben AUTONOM a gépjármü foglalásakor a Díjtáblázatban meghatározott összegü foglalási díjat számíthat fel, a foglalás esetleges lemondása esetén AUTONOM a foglalási díjat visszafizetni nem köteles.


4. A GÉPJÁRMü ÁTADÁSÁVAL, CSERÉJÉVEL ÉS VISSZAADÁSÁVAL KAPCSOLATOS KÖTELEZETTSÉGEK 

4.1. AUTONOM köteles a gépjármüvet Ügyfélnek átadni, Ügyfél pedig köteles a gépjármüvet AUTONOM részére visszaadni a Szerzödésben meghatározott, mindkét Fél által elfogadott helyen és idöpontban. A gépjármüvet az átadás helyétöl eltérö helyen hagyni csak AUTONOM hozzájárulásával lehet. AUTONOM külön, a Díjtáblázatban megjelölt összegü és a letét összegéböl levonható díj felszámítására jogosult, amennyiben Ügyfél a gépjármü visszaadásának helyét a gépjármü átvételét követöen jelöli meg. A gépjármü visszaadásának idöpontja az az idöpont, amikor a Felek az Átadás-átvételi jegyzökönyvet aláírják. 

4.2. Amennyiben Ügyfél a gépjármüvet a rendes nyitvatartási idön (Hétfö – Péntek 09:00 - 18:00) túl, vagy egyébként olyan idöjárási körülmények között adja vissza, amely a gépjármü átvizsgálását akadályozza, abban az esetben az Ügyfél felelössége kiterjed a késöbbi átvizsgálás során felfedezett károkra is, azzal, hogy AUTONOM jogosult a letét összegét a következö munkanap 12 óráig visszatartani. 

4.3. Amennyiben Ügyfél a gépjármüvet a kulcsok AUTONOM képviselöjének történö átadása, vagy az Átadás-átvételi jegyzökönyv aláírása nélkül adja vissza, vagy hagyja hátra, abban az esetben AUTONOM jogosult akár a Díjtáblázatban meghatározott összegü kötbért érvényesíteni és azt a letét összegéböl levonni. AUTONOM hozzájárulásával Ügyfél jogosult a gépjármüvet az AUTONOM-mal együttmüködö harmadik személynek visszaadni, ha mind Ügyfél, mind az AUTONOM megbízásából eljáró harmadik személy az Átadás-átvételi jegyzökönyvet aláírják. Ebben az esetben AUTONOM a letét összegét azt követöen fizeti vissza az Ügyfél részére, hogy a gépjármüvet visszakapta és meggyözödött arról, hogy a gépjármüvön újonnan keletkezett sérülés, károsodás nincs. 

4.4. A gépjármü átadásától annak visszaadásáig a gépjármüvel kapcsolatban felmerült parkolási költségek Ügyfelet terhelik. 

4.5. A gépjármü cseréje esetén új Átadás-átvételi jegyzökönyv aláírása szükséges. Amennyiben az eredeti gépjármüre megkötött biztosítás lejárt, vagy a cseregépjármüre nem terjed ki, Ügyfél köteles a cseregépjármü utáni biztosítási díjat, vagy a különbözetet megfizetni. 

4.6. Ügyfél vállalja, hogy a gépjármüvet azonos mennyiségü üzemanyaggal adja vissza, mint amennyivel átvette, ellenkezö esetben Ügyfél köteles a hiányzó üzemanyag díját, valamint 30 EUR összegü átalánydíjat megfizetni AUTONOM részére. A hiányzó üzemanyag díját AUTONOM a gépjármü mutatójának állását alapul véve, AUTONOM becslésének megfelelöen, negyed tankra felfelé kerekítve, a Nemzeti Adó-és Vámhivatal által az 1995. évi CXVII. törvény 82. § (2) bekezdése alapján havonta közzétett üzemanyagáron számítva határozza meg. 

4.7. Ha Ügyfél a gépjármübe a gyártó ajánlásától eltérö üzemanyagot tölt, abban az esetben Ügyfél köteles az ebböl eredöen keletkezett vontatási, javítási és üzemanyag-újratöltési költségeket megtéríteni AUTONOM részére. 

4.8. Gépjármü az ország határain kívül is használható, de legfeljebb összesen 250 km távolságot tehet meg naponta, Magyarországot is beleértve, a többlet kilométerért 0,25 EUR/km kerül kiszámlázásra. 

4.9. Magyarország határain kívüli használat esetén a letét összege kétszeres. 

4.10. Amennyiben a gépjármü Magyarország határain kívül meghibásodik, vagy közúti balesetben érintetté válik, Ügyfél köteles a gépjármüvet saját költségén Magyarország területére visszahozni, vagy visszaszállíttatni. 

4.11. Amennyiben a gépjármü visszaadásakor annak állapota a szokásos takarításon, mosáson felüli tisztítást igényel, annak érdekében, hogy a gépjármü az átadáskori állapotát visszanyerje, Ügyfél 50 EUR átalánydíj fizetésére köteles. Gyerekülés használata esetén, a gyerekülés kárpitjának tisztításáért Ügyfél köteles 25 EUR összegü átalánydíjat fizetni. 

4.12. A gépjármü kulcsainak, a gépjármü eredeti iratainak, a biztosítási iratoknak, a GPS-nek, a gyerekülésnek, illetve a gépjármü rendszámának elvesztése, vagy megrongálódása esetén Ügyfél köteles az ezzel kapcsolatban felmerült teljes kárt megtéríteni. 

4.13. Ügyfél tudomásul veszi, hogy AUTONOM minden további értesítési kötelezettség nélkül, haladéktalanul feljelentést tesz az illetékes rendörkapitányságon, amennyiben: 

a) Ügyfél a gépjármüvet, erre vonatkozó megállapodás, vagy az ezzel kapcsolatban felmerült díj megfizetése nélkül, több mint 24 órával késöbb adja vissza AUTONOM részére. 

b) Ügyfél a gépjármü eltünését AUTONOM részére, vagy az illetékes rendörkapitányságon nem jelenti be, vagy a gépjármü eredeti kulcsait visszaadni nem tudja. 

4.14. A gépjármü visszaadásának 1 órát meg nem haladó késedelme esetén, AUTONOM abban az esetben nem számít fel külön díjat, ha Ügyfél erröl legalább 12 órával a Szerzödés szerinti visszaadást megelözöen értesíti AUTONOM-ot. Ebben az esetben Ügyfél köteles a gépjármüvet lemosott, kitisztított állapotban visszaadni. Az Ügyfél részéröl bejelentett, 1 órát meghaladó késedelem esetén Ügyfél a késedelemmel érintett naptári naponként további egy napi bérleti díj fizetésére köteles. 

4.15. A bérlés meghosszabbítása esetén, a hosszabbítással felmerült díjat az erre vonatkozó megállapodást követö 24 órán belül a legközelebbi AUTONOM kirendeltségnél kell megfizetni. Amennyiben a gépjármü visszaadására a Szerzödésben meghatározott idöpontban nem kerül sor, anélkül, hogy a Szerzödés meghosszabbítására vonatkozóan a Felek között megállapodás jött volna létre, abban az esetben AUTONOM a jelen ÁSZF 4.13. pontjában foglaltak szerint jár el. 

4.16. A gépjármü késedelmes visszaadása bejelentésének elmulasztása esetén AUTONOM jogosult a gépjármü használatáért, a visszaadásáig terjedö idöszakra a 4.14. pont szerinti díjat felszámítani. 

4.17. A gépjármü visszaadásának késedelme, és a Szerzödés meghosszabbításának elmaradása esetén Ügyfél köteles a Díjtáblázatban meghatározott díj megfizetésére is. 

4.18. Amennyiben Ügyfél a gépjármüvet AUTONOM hozzájárulása nélkül késedelmesen adja vissza, AUTONOM jogosult a gépjármüvet az Ügyfél költségén és kockázatviselése mellett visszavenni. 

4.19. AUTONOM nem vállal felelösséget az Ügyfél által a gépjármüben hagyott tárgyakért.


5. BIZTOSÍTÁS 

5.1. A gépjármü kötelezö és CASCO biztosítással rendelkezik, amely kiterjed gépjármüben keletkezett károkra és a gépjármü lopására is. Az autóban utazó személyek utasbiztosítása, valamint az autóban szállított javak biztosítása megfelel a kötelezö jármübiztosításra vonatkozó normáknak. 

5.2. A Szerzödés aláírásakor az Ügyfél a következö biztosítási típusok közül választhat: CDW (A CDW biztosítás díját a bérleti díj tartalmazza), SCDW vagy SCDW+. 

5.2.1. A CDW típusú biztosítás az Ügyfél részleges felelösségvállalásán alapuló biztosítás, amely az Ügyfélnek az esetlegesen bekövetkezö károkért való korlátozott helytállásán alapul. CDW típusú biztosítás esetén Ügyfél helytállási kötelezettsége A, B, C, C2, D, D2 osztályú gépjármü esetén 1000.00 EUR, E és F osztályú gépjármü esetén 1200.00 EUR, G, G2, L1 osztályú gépjármü esetén 1500.00 EUR, L és V osztályú gépjármü esetén 1800.00 EUR, P osztályú gépjármü esetén 2000.00 EUR összegig terjed. Az Ügyfél helytállásának megfelelö összeget a Szerzödés aláírásakor kell letétbe helyezni, a jármü visszaadásakor pedig az Ügyfél részére maradéktalanul visszautalni (kivéve a Szerzödés 5.4. pontjában meghatározott esetekben). 

5.2.2 Az SCDW kiterjesztett biztosítási típus, amelynek napidíját a Szerzödés határozza meg. SCDW típusú biztosítás esetén az Ügyfél felelösségvállalásának mértéke a gépjármüben keletkezett kár vagy a gépjármü lopása esetében a 5.2.1. pontban meghatározott összegek helyett, A-V jármüosztályok esetén 200.00 EUR, míg P osztályú gépjármüvek esetén 400.00 EUR, azzal, hogy az Ügyfél – a jelen ÁSZF 6. pontjában meghatározott esetek kivételével – az egyéb fizetési kötelezettségek alól mentesül. 

5.2.3. SCDW+ típusú biztosítás esetén az Ügyfél – a jelen ÁSZF 5. pontjában meghatározott eseteket kivéve – mentesül a felelösség alól a gépjármüben keletkezett kár, vagy a gépjármü lopása esetén. Az Ügyfél SCDW+ típusú biztosítás választása esetén is köteles 200.00 EUR összeget letétbe helyezni az esetleges további kiadások fedezésére, így különösen: a gépjármü késedelmes visszaadása, üzemanyag díj, közlekedési bírság.

5.3. Ha a vezetök valamelyike 21-25 év közötti, vagy a 70. életévét betöltötte, abban az esetben, SCDW, illetve SCDW+ típusú biztosítás esetén az Ügyfél kétszeres összegü biztosítási díjat köteles fizetni, és ebben az esetben a letét minimális összege 200. EUR. SCDW es SCDW+ biztosítás érvenyét veszti, amennyiben az ügyfél-a baleset bekövetkezte után-azonnal nem értesíti a rendörséget, vagy az Autonom képviselöjét. Ebben az esetben, ügyfél felelössége 1000-2000 EUR-ig terjed, a bérelt gépjármü kategória függvényében.

5.4. Az Ügyfél által a jelen 4. pontban foglaltak szerint fizetendö önrészt Autonom az alábbi esetekben számlázza ki az Ügyfél részére:

a) Amennyiben a gépjármüben keletkezett sérülést (balesetet) a rendörség megállapítása szerint valamelyik Szerzödésben megjelölt gépjármüvezetö, vagy ismeretlen személy okozta (ide értve azt is, amennyiben a gépjármüben parkolás közben keletkezik sérülés.

b) A gépjármü lopása esetén.

c) A biztosítás alóli, a jelen ÁSZF 5. pontjában meghatározott további kivételek esetén.

5.5. Az Ügyfél felelössége nem terjed ki a környezeti csapások miatt bekövetkezett károkra, ha egyébként a közlekedési szabályokat maradéktalanul betartotta.

5.6. A biztosítás nem fedezi az Ügyfél, vagy a gépjármü utasai által a gépjármübe betett, vagy a gépjármüben hagyott tárgyakban bekövetkezett károkat, illetve a fenti tárgyak megsemmisülése, vagy lopása miatt bekövetkezett károkat.


6. BIZTOSÍTÁSRA VONATKOZÓ KIVÉTELEK

Függetlenül a választott biztosítás típusától, Ügyfél a gépjármü átvételekor köteles az általa, a gépjármüben történö károkozás, vagy a gépjármü lopása esetén fizetendö, a jelen ÁSZF 4. pontjában meghatározott önrésznek megfelelö összeget letétbe helyezni, azzal, hogy az alábbi esetekben Ügyfél a teljes kár megtérítésére köteles:

- Amennyiben Ügyfél a jelen ÁSZF 2. fejezetében, 3.3. pontjában, vagy 3.13 pontjában foglalt kötelezettségeinek nem tesz eleget.

- A gépjármü alsó, vagy belsö részében, illetve az abroncsokban / felnikben történö károkozás esetén, amennyiben SCDW biztosítás megkötésére nem került sor.

- Amennyiben a kár abból ered, hogy a gépjármüvet annak vezetöje az elvárható körültekintés elmulasztásával károsodásnak teszi ki (pl.: a gépjármüben való dohányzás, nyílt láng, tüzveszélyes anyag okozta károk).

- A gépjármü lopása esetén, ha a gépjármüvet annak eredeti irataival, vagy eredeti kulcsaival lopják el.

- A CASCO biztosításnál irányadó egyéb kivételek esetén.


7. FIZETÉSI FELTÉTELEK

7.1. Ügyfél köteles a Szerzödés megkötésekor a teljes bérleti díjat (a gépjármü, és egyéb választható kiegészítök bérleti díját), a választható és kötelezö biztosítási díjat, illetve minden egyéb díjat teljes egészében, valamint a Szerzödésben meghatározott mértékü letét összegét megfizetni.

7.2. Az árak nem tartalmazzák az üzemanyag díját, a KRESZ szabályok, egyéb jogszabályok megsértése miatt kiszabott bírságokat, más díjakat, illetve az illetékes hatóságok gépjármüvel szembeni intézkedéseivel összefüggésben felmerült költségeket. A fentiekkel kapcsolatban felmerült minden költségért, illetve kárért Ügyfél felel.

7.3. Ügyfél a gépjármü visszaadásakor köteles a még nem teljesített fizetési kötelezettségeinek az AUTONOM által kiállított számla szerinti összegben eleget tenni.

7.4. AUTONOM a gépjármü visszaadásakor, vagy azt követöen a lehetö legrövidebb idön belül köteles a gépjármüvet átvizsgálni, és az esetleges károk összegét, vagy a Szerzödés alapján az Ügyféllel szemben fennálló, de az Ügyfél által korábban meg nem fizetett követeléseket a letét összegéböl érvényesíteni, azzal, hogy AUTONOM jogosult a letét összegén felül felmerült követeléseit is érvényesíteni az Ügyféllel szemben. A gépjármü visszaadását és átvizsgálását követöen a letétnek – a jelen Szerzödés alapján teljesített – levonásoktól mentes része az Ügyfél részére visszajár.

7.5. AUTONOM jogosult a Szerzödés megkötésekor az Ügyfél bankkártyáján a Szerzödésben megjelölt mértékü letét összegét zárolni, és a Szerzödés alapján az Ügyféllel szemben felmerült követelését a zárolt összeg erejéig az Ügyfél bankkártyájáról jóváírni, vagy az Ügyfél által adott egyéb biztosítékokból érvényesíteni, Ügyfél elözetes értesítése nélkül. Az így érvényesített összegek vonatkozásában, AUTONOM 48 órán belül számlát állít ki és azt Ügyfél részére e-mail útján megküldi.

7.6. A szerzödés megszünésével és a végleges számla kiállításával AUTONOM elveszíti a jogosultságot az Ügyfél számlájához való hozzáféréshez, a bankkártyát a zárolás alól fel kell oldani.

7.7. Késedelmes fizetés esetén Ügyfél köteles a késedelemmel érintett naptári naponként, évi 30% mértékü késedelmi kamatot fizetni.

7.8. Amennyiben Ügyfél az AUTONOM által kiállított számlák teljesítésével 10 napot meghaladó késedelembe esik, abban az esetben AUTONOM a követelés érvényesítésével követeléskezelö társaságot bíz meg. A követelés érvényesítésével kapcsolatban felmerült költségek megfizetése szintén Ügyfelet terheli.

7.9. Amennyiben Ügyfél a gépjármüvet a Szerzödésben meghatározott idöpontnál korábban adja vissza AUTONOM részére, abban az esetben a bérleti díjnak, illetve a választható biztosítások díjának a Szerzödésböl hátralévö napokra arányosan számított része tekintetében AUTONOM vouchert állít ki az Ügyfél részére. A voucher a kiállítástól számított egy éven belüli, gépjármübérlésre vonatkozó szerzödés megkötésekor használható fel és annak alapján az Ügyfél a bérleti díj összegéböl a voucherben meghatározott összegü kedvezményre jogosult.


8. ELJÁRÁS KÁRESEMÉNY ESETÉN

8.1. Ügyfél köteles haladéktalanul értesíteni AUTONOM-ot és az illetékes rendörkapitányságot, amennyiben a bérelt gépjármü vonatkozásában bármilyen sérülést, vagy káreseményt észlel.

8.2. Amennyiben a károkozó személye ismeretlen, Ügyfél köteles a gépjármü visszaadását megelözöen az illetékes hatóságoktól a gépjármü javítására vonatkozó engedélyt beszerezni.

8.3. Amennyiben a balesetet Ügyfél okozta, köteles a javításra vonatkozó engedély mellett az eljáró rendörkapitányságtól a baleseti jegyzökönyvet is beszerezni, valamint köteles AUTONOM telephelyén a balest körülményeire vonatkozóan írásbeli nyilatkozatot tenni.

8.4. Amennyiben a balesetet harmadik személy okozta, Ügyfél a javításra vonatkozó engedélyen kívül köteles a baleseti jegyzökönyv, valamint a vétkes fél személyi igazolványa, vezetöi engedélye és biztosítási iratai másolatának beszerzésére is, valamint köteles AUTONOM telephelyén a balest körülményeire vonatkozóan írásbeli nyilatkozatot tenni.

8.5. Ügyfél minden esetben köteles ellenörizni, hogy a gépjármüben keletkezett valamennyi sérülést, vagy kárt a javításra vonatkozó engedélyben feltüntették.


9. A SZERZöDÉS MEGHOSSZABBÍTÁSA ÉS MEGSZüNÉSE

9.1. A Szerzödés meghosszabbítására kizárólag mindkét Fél egyetértésével, írásban kerülhet sor. Ügyfél köteles a Szerzödés meghosszabbítására irányuló szándékát legalább 24 órával a Szerzödés lejártát megelözöen jelezni AUTONOM felé. A díjfizetésre ebben az esetben is a jelen Szerezödés 7. pontjában foglaltak megfelelöen irányadók.

9.2. A Szerzödés a bérleti idöszak lejártával megszünik.

9.3. AUTONOM jogosult a Szerzödést azonnali hatállyal felmondani, ha:

a) az Ügyféllel szemben felszámolási, végelszámolási eljárás indul, vagy jogutód nélküli megszünését határozza el;

b) amennyiben az Ügyféllel, vagy képviselöivel szemben büntetöeljárás van folyamatban;

c) az Ügyfél halála, vagy cselekvöképességének elvesztése esetén;

d) amennyiben Ügyfél a Szerzödésben foglalt lényeges kötelezettségeinek nem tesz eleget.

9.4. Ügyfél jogosult a Szerzödést azonnali hatállyal felmondani, amennyiben AUTONOM a Szerzödésben foglalt lényeges kötelezettségeinek nem tesz eleget.9.5. AUTONOM a Szerzödés felmondását az Ügyfél által megadott telefonszámra történö szöveges üzenet, e-mail, vagy fax útján is közölheti.

9.6. A Szerzödés bármely okból történö megszünése esetén Ügyfél a gépjármüvet a Szerzödés megszünésétöl számított 12 órán belül visszaadni, a Felek pedig egymással elszámolni kötelesek. A jelen ÁSZF 3., 4., 7. és 8. pontjában foglalt rendelkezéseket a Szerzödés megszünése esetén a gépjármü visszaadásáig terjedö idöszakban, a 10. pontban foglalt rendelkezéseket az adatkezelés

megszünéséig alkalmazni kell.


10. ADATKEZELÉS

10.1. A Szerzödésben megadott személyes adatokat AUTONOM mint adatkezelö az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben (a továbbiakban: Infotv.) és a Szerzödésben foglaltaknak megfelelöen kezeli.

10.2. Az adatkezelés az Infotv. 5. § (1) bekezdésének a) pontja alapján, az Ügyfélnek, illetve az érintett személynek a Szerzödés aláírásával megadott hozzájárulásán alapul.

10.3. Az adatkezelés célja az Ügyfél és AUTONOM közötti szerzödéskötés, illetve a Szerzödésben foglaltak teljesítése.

10.4. A kezelt adatok köre megegyezik a Szerzödésben megadott személyes adatokkal.

10.5. Az adatkezelés idötartama az adatkezelés céljának megvalósulásáig terjedö idötartam. AUTONOM a Felek közötti jogviszony megszünése esetén, a törvényi elévülési idök elteltével köteles a Szerzödés alapján kezelt személyes adatokat törölni.

10.6. AUTONOM az adatkezelés során adatfeldolgozót vehet igénybe.

10.7. AUTONOM az adatkezeléssel érintett személyes adatokat, az adatkezelés céljának megvalósulása érdekében, harmadik személyek részére továbbíthatja, azonban az adatok megismerésére nem jogosult harmadik személyek részére a kezelt adatokat továbbítani nem jogosult.


11. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

11.1. Jelen Szerzödést a magyar joggal – így különösen a Polgári Törvénykönyvröl szóló 2013. évi V. törvény rendelkezésivel – összhangban kell értelmezni.

11.2. A jelen Szerzödésböl eredö esetleges jogvitákat a Felek elsösorban békés úton rendezik, amelynek sikertelensége esetére – a járásbíróságok hatáskörébe tartozó ügyekben – alávetik magukat a Budai Központi Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességének.

11.3. AUTONOM jogosult a jelen ÁSZF egyoldalú módosítására, visszavonására, illetve új ÁSZF elfogadására. A jelen ÁSZF módosításáról, visszavonásáról, vagy új ÁSZF elfogadásáról AUTONOM az Ügyfelet köteles a módosítás, visszavonás, vagy az új ÁSZF hatályba lépését megelözöen legalább 30 nappal, a jelen Szerzödésben megjelölt honlapján történö közzététel útján értesíteni. Az ÁSZF módosítása, visszavonása, vagy új ÁSZF elfogadása esetén az Ügyfél a Szerzödést az ertesítéstöl számított 15 napon belül felmondani jogosult.

11.4. A Szerzödésre minden esetben az aláírás napján érvényes Árlistát és Díjtáblázatot kell alkalmazni, az Árlistának és a Díjtáblázatnak a Szerzödés fennállása alatt hatályba lépö módosítása, visszavonása, vagy új Árlista, illetve Díjtáblázat elfogadása a Felek jogviszonyát nem érinti.

 

Ügyfél a jelen Szerzödésben foglaltakat elolvasás és értelmezés után, mint akaratával mindenben megegyezöt jóváhagyólag írta alá.

 

Ügyfél kijelenti és aláírásával elismeri, hogy a Bérleti Szerzödés, az ÁSZF, az Árlista, illetve a Díjtáblázat egy-egy példányát a Szerzödés aláírásakor átvette.

Ügyfél, illetve a Szerzödésben megjelölt gépjármüvezetök kijelentik, hogy a jelen ÁSZF adatkezelésr vonatkozó rendelkezéseit tudomásul veszik, és nyilatkoznak, hogy az adatkezeléshez kifejezetten hozzájárulásukat adják.

 

Privacy

Az Autonom Hungary Kft. (székhely: 1139 Budapest, Béke tér 7. fszt. 2., cégjegyzékszám: 01-09-194912, adószám: 25016222-2-41, képviseli: Rákosi Miklós Zsolt ügyvezet?) (a továbbiakban: Társaság vagy Adatkezel?) elkötelezett ügyfelei és partnerei, valamint weboldala (https://www.autonom.hu/ a továbbiakban: Weboldal) látogatói személyes adatainak védelmében, kiemelten fontosnak tartja ezen érintettek információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. A Társaság a személyes adatokat bizalmasan kezeli, és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja, elkötelezett az Ön személyes adatainak védelme iránt.

A szolgáltatásaink nem 16 év alatti személyeknek szólak, és kérjük, hogy 16 év alatti személyek ne adjanak meg személyes adatokat a Társaság számára. Amennyiben a tudomásunkra jut, hogy 16 év alatti gyermekt?l személyes adatokat gy?jtöttünk be, a lehet? leghamarabb megtesszük az adatok törléséhez szükséges lépéseket.

Ez a tájékoztató az alábbiakat rögzíti:

  • Milyen személyes adatokat gy?jtünk Önr?l és dolgozunk fel a velünk való ügyfél, partner, illetve felhasználói kapcsolata keretében, valamint weboldalunk használatával, szolgáltatásaink igénybevételével kapcsolatban;
  • Honnan szerezzük ezeket az adatokat;
  • Mit teszünk ezekkel az adatokkal;
  • Hogyan tároljuk az adatokat;
  • Kiknek továbbítjuk / fedjük fel ezeket az adatokat;
  • Hogyan vesszük figyelembe az Ön adatvédelmi jogait;
  • Hogyan felelünk meg az adatvédelmi szabályoknak.

 

Adatkezelési alapelveink összhangban vannak az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályokkal, így különösen az alábbiakkal:

  • 2011. évi CXII. törvény - az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Infotv.);
  • Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történ? védelmér?l és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezésér?l (általános adatvédelmi rendelet, GDPR);
  • 2013. évi V. törvény – a Polgári Törvénykönyvr?l (Ptk.);
  • 2000. évi C. törvény – a számvitelr?l (Számv. tv.);
  • 2017. évi LIII. törvény – a pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megel?zésér?l és megakadályozásáról (Pmt.);
  • Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefügg? szolgáltatások egyes kérdéseir?l szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elker. tv.);

1.    Adatkezel?

       1.1   Neve: Autonom Hungary Kft.

               Székhelye: 1139 Budapest, Béke tér 7. fszt. 2.

               Cégjegyzékszám: 01-09-194912

               Nyilvántartó Bíróság: F?városi Törvényszék Cégbírósága

               Adószám: 25016222-2-41

               A tényleges adatkezelés címe: 1139 Budapest, Béke tér 7. fszt. 2.

               Képvisel?je: Rákosi Miklós Zsolt ügyvezet?

               Internetes elérhet?sége: https://www.autonom.hu

               Adatvédelemmel kapcsolatos elérhet?sége: hungary@autonom.hu

 

2.    Milyen személyes adatokat gy?jtünk?

2.1   A Társaság tevékenységének adatkezelései önkéntes hozzájáruláson, szerz?déses vagy jogszabályi kötelezettségen, illetve bizonyos esetekben a Társaság jogos érdekén alapulnak.

2.2   Az önkéntes hozzájáruláson alapuló adatkezelések esetében Ön a hozzájárulást az adatkezelés bármely szakában visszavonhatja, illetve élhet az adatkezeléssel kapcsolatos jogaival azok hozzáférése, helyesbítése, korlátozása és törlése tekintetében.

2.3   Bizonyos esetekben a megadott adatok egy körének kezelését, tárolását, továbbítását jogszabályok teszik kötelez?vé, melyr?l külön értesítjük az érintetteket.

2.4   Személyes adatok alatt értend? minden azonosításra alkalmas Önnel kapcsolatos információ, pl. az Ön neve, elérhet?sége stb. és a Weboldalunk használatára vonatkozó információk, melyek alapján Ön közvetve vagy közvetlenül azonosítható.

2.5   Személyes adatokat gy?jthetünk Önr?l többek között, amikor használja Weboldalunkat, vagy amikor kapcsolatba lép velünk stb.

2.6   Különösen a következ? típusú adatokat gy?jthetjük:

  • Név, lakcím, e-mail cím, telefonszám,
  • Számlázási adatok (név, cím)
  • Weboldalunk használatával kapcsolatos információk;
  • A velünk váltott vagy nekünk címzett mindennem? kommunikáció, levélben, e-mailben, telefonon, keresztül vagy a közösségi médiában.
  • Tartózkodási hely, számítógépe vagy készüléke valós idej? IP-cím segítségével meghatározott földrajzi elhelyezkedését, amennyiben Ön helymeghatározás alapú szolgáltatásokat használ és bekapcsolja azokat készülékén vagy számítógépén.

3.    Mire, miért és meddig használjuk az Ön személyes adatait?

Személyes adatait els?sorban jogi kötelezettség teljesítése érdekében, szerz?déses kötelezettség teljesítése, jogos érdek vagy hozzájárulásjogalap szerint gy?jtjük, melyr?l a jelen Tájékoztatóban foglaltakon túl további értesítést nem küldünk. Ön bármikor tiltakozhat az Önre vonatkozó személyes adatok általános üzleti kapcsolat érdekében történ? kezelése ellen. Ebben az esetben az Ön személyes adatai a továbbiakban e célból nem kezelhet?k. A Társaság az Ön személyes adatainak kezelésére azért jogosult, mert a gépjárm? foglalásával közöttünk egyfajta szerz?dés jön létre, amelyben Ön az egyik fél.

 

3.1  Szerz?dések megkötésével kapcsolatos adatkezelés

3.1.1        A Társaság a tevékenysége során szerz?déseket köthet a partnereivel és harmadik személy ügyfelekkel.

3.1.2        A megállapodás megkötése önkéntes hozzájáruláson alapul, az adatkezelés jogalapja a szerz?déses kötelezettségek teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont). Ezen adatkezelés jogszer?nek min?sül akkor is, ha az adatkezelés a szerz?dés megkötését megel?z?en az érintett kérésére történ? lépések megtételéhez szükséges.

3.1.3        Az érintett természetes személlyel az adatkezelés megkezdése el?tt közölni kell, hogy az adatkezelés a szerz?dés teljesítése jogcímén alapul, az a tájékoztatás történhet a szerz?désben is.

3.1.4        Az adatkezelés célja: A Társaság szerz?déses ajánlattételével vagy ajánlat kérések fogadásával kapcsolatos adatok kezelése, mely magában foglalja a Társaság ajánlatainak címzettjei, valamint ajánlatkér?i kapcsolattartói, képvisel?i kapcsolattartási adatainak kezelését, követeléskezelés, a szerz?dések teljesítése, szerz?déses jogviszonnyal kapcsolatos jogi igényérvényesítés a Társaság részér?l.

3.1.5        Az érintettek köre: Minden természetes személy, valamint szervezet nevében, képviseletében eljáró természetes személy, aki a Társasággal szerz?dést köt.

3.1.6        A kezelt adatok köre és célja a szerz?désekkel összefüggésben:

Név

azonosítás

Lakcím

kapcsolattartás

Telefonszám

kapcsolattartás

E-mail cím

azonosítás

Születési hely, id?

azonosítás

Vezet? engedéllyel kapcsolatos adatok (száma, érvényessége, megszerzésének az id?pontja)

szerz?dési feltételek meghatározása

Személyazonosító igazolvány és lakcímkártya száma

azonosítás

bankkártya adatok

fizetés

a bérelt gépjárm? adatai

szerz?déses kötelezettség teljesítése

3.1.7        Az adatkezeléssel érintett tevékenység és folyamat: Az érintett és a Társaság egyeztetnek egymással a megkötend? megállapodás tartalmi elemeir?l. Érintett az adatait a megállapodás megkötéséhez és a kapcsolattartáshoz megadja, a megállapodást önkéntesen és befolyás mentesen megköti a Társasággal. A Társaság a megállapodást rögzíti a nyilvántartásában. Érintett önkéntesen hozzájárul ahhoz, hogy a Társaság a megadott elérhet?ségeken vele kapcsolatba lépjen a megállapodás teljesítésével összefüggésben.

3.1.8        Az adatkezelés id?tartama: azon jogviszonyból ered? jogok és kötelezettségek érvényesíthet?ségének az elévüléséig tart, amely jogviszony kapcsán a Társaság a személyes adatokat kezeli. Olyan személyes adatok vonatkozásában, amelyek bizonylatokra kerülnek, és a bizonylat a könyvviteli elszámolás alapjául szolgál, az adatkezelés id?tartama 8 év.

3.1.9        Adatok forrása: közvetlenül az érintett?l, a szerz?d? partner képvisel?jének, kapcsolattartójának adatait a szerz?d? partner közli.

 

3.2  A szerz?dések kapcsolattartóival összefügg? adatkezelés

3.2.1        Az adatkezelés magában foglalja a Társaság ajánlatainak címzettjei, valamint ajánlatkér?i kapcsolattartói, képvisel?i adatainak kezelését. Az ajánlatok elektronikusan és papír alapon vannak nyilvántartva.

3.2.2        Érintett: Az érintett szerz?déses kapcsolattartó, képvisel? neve, pozíciója, e-mail címe, telefonszáma, cégjegyzésre jogosult érintett esetén aláírási címpéldánya/aláírásmintája, a képviselt szervezet (cég)neve, székhelye, bankszámlaszáma, adószáma;

3.2.3        Az adatkezelés jogalapja: A Társaság ajánlatainak címzettjei, valamint ajánlatkér?i kapcsolattartói, képvisel?i kapcsolattartási adatainak kezelése tekintetében: GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja: A jogos érdek: ajánlattétel/partneri ajánlatkérés megítélése, az ajánlatok kezelése, a szerz?déses tárgyalások sikeres és hatékony lefolytatása, a vonatkozó szerz?dések el?készítése. GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja: Amennyiben a szerz?d? fél természetes személy, illetve egyéni vállalkozó, az adatkezelés a Társaság és a szerz?d? partner közötti szerz?dés teljesítéséhez, valamint a szerz?dés megkötését megel?z? lépések megtételéhez szükséges).

3.2.4        A kezelt adatok köre és célja

Kapcsolattartó neve, pozíciója

azonosítás

Telefonszám

kapcsolattartás

E-mail cím

kapcsolattartás

cégjegyzésre jogosult érintett esetén aláírási címpéldánya/aláírásmintája

azonosítás

a képviselt szervezet (cég)neve, székhelye, bankszámlaszáma, adószáma

azonosítás

3.2.5        Az adatok forrása: a Társaság ajánlatának címzettje, valamint ajánlatkér?.

3.2.6        Az adatkezelés id?tartama: Polgári jogi igény érvényesítésével, kötelezettség teljesítésével kapcsolatban: amennyiben az ajánlattételt szerz?déskötés követi, úgy a szerz?déses jogviszony megsz?nését?l, egyéb esetben a szerz?déskötésre vonatkozó ajánlat címzetthez történ? megérkezését?l vagy az ajánlat kifejezett elutasításától, illetve ajánlat hiányában (például: ajánlattételre való felhívást követ?en az ajánlattétel elmaradása) az utolsó kommunikációtól számított 5 év (a Polgári Törvénykönyvr?l szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6.22.§ (1) bekezdés) tekintettel arra, hogy a polgári jogi követelések 5 év alatt évülnek el.

 

3.3  Követeléskezelés, késedelmes követelések behajtása

3.3.1        A Társaság a követelései érvényesítése érdekében nyilvántartja a követeléseit és azok esedékességét.

3.3.2        A kezelt adatok köre és célja

Név

azonosítás

Telefonszám

kapcsolattartás

E-mail cím

kapcsolattartás

Lakcím

kapcsolattartás

a követelés adatai

azonosítás

3.3.3        Az adatok forrása: a szerz?d? partner.

3.3.4        Az adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja, a Társaság jogos érdeke. A jogos érdek a szerz?déses partnerekkel szemben fennálló követelések kezelése saját hatáskörben, illetve küls? követeléskezel?, ügyvédi partnerek bevonásával.

3.3.5        Az adatkezelés id?tartama: Polgári jogi igény érvényesítésével, kötelezettség teljesítésével kapcsolatban a szerz?d? partnerrel fennálló szerz?déses jogviszony megsz?nését?l számított 5 év (Ptk. 6.22. § (1) bekezdés), tekintettel arra, hogy a polgári jogi követelések 5 év alatt évülnek el. Ilyen eset lehet, amennyiben a Társaság és az ügyfele között jogvita alakul ki az ügyféllel szemben a Társaság által támasztott követeléssel vagy az ügyfél késedelmes teljesítésével kapcsolatban (pl. a követelés összegének, teljesítési határidejének ügyfél általi vitatása).

3.4  Szerz?déses jogviszonnyal kapcsolatos jogi igényérvényesítés a Társaság részér?l

3.4.1        A GDPR 17. cikk (3) bekezdés e) pontja alapján a szerz?d? partner által a szerz?déssel kapcsolatban esetlegesen kezdeményezett jogvitákban és hatósági eljárásokban történ? védekezés esetén a Társaság adatkezelést végez.

3.4.2        A kezelt adatok köre és célja

Név

azonosítás

Telefonszám

kapcsolattartás

E-mail cím

kapcsolattartás

Lakcím

kapcsolattartás

a követelés adatai

azonosítás

3.4.3        Az adatok forrása: az adott eset körülményeit?l függ, legtöbbször a szerz?d? ügyfél, partner.

3.4.4        Az adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja: az adatkezelés a Társaság jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges. A jogos érdek: igényérvényesítés a Társaság részér?l, és a szerz?d? partner és egyéb érintett által eshet?legesen kezdeményezett jogvitában vagy hatósági eljárásban történ? sikeres védekezés.

3.4.5        Az adatkezelés id?tartama: A Társaság a szerz?déses jogviszonnyal kapcsolatos dokumentumokat a szerz?dés megsz?nését követ? 5 évig ?rzi meg (a Ptk. 6:22. § (1) bekezdés szerint), a Társaság esetleges polgári jogi igényeinek érvényesítésére, valamint az érintett esetleges polgári jogi igényeivel szembeni védekezésre tekintettel.

3.5  Fizetésekkel kapcsolatos adatkezelés

3.5.1        A Társaság által nyújtott szolgáltatások készpénzben, átutalással, vagy bankkártyával fizethet?k.

3.5.2        A Társaság által nyújtott szolgáltatás díja bankkártyás fizetéssel is fizethet? az OTP Bank Nyrt. POS Terminál szerverén keresztül. Az ezen oldalon megadott adatokra azonban a Társaságnak nincs rálátása, ezt az OTP Bank Nyrt.  mint adatkezel? a saját adatkezelési tájékoztatója szerint kezeli. A Társaság csupán a tranzakció eredményér?l és a tranzakció azonosítójáról kap tájékoztatást. Az OTP Bank Nyrt. részletes Adatkezelési Tájékoztatóját itt olvashatja: https://www.otpbank.hu/static/portal/sw/file/Kartyaelfogadoi-adatkezelesi-tajekoztato-20210601.pdf

3.5.3        Amennyiben Ön az átutalással történ? fizetési módot választja, a Társaság a megrendelésszámon, az Ön nevén és a megfizetett összegen kívül további személyes adatokat nem kezel.

3.5.4        A fizetésekkel kapcsolatban az adatkezelés id?tartama a szerz?déses kötelezettsége maradéktalan teljesítéséig és azt követ?en a szerz?désb?l ered? esetleges követelések érvényesíthet?sége érdekében 5 évig (Polgári Törvénykönyvr?l szóló 2013. évi V. törvény 6:21. §) áll fenn.

3.6  Számlázással kapcsolatos adatkezelés

3.6.1        Az adatkezelés célja a szerz?dések teljesítéséhez tartozó számviteli bizonylat kiállítása, és a jogszabályokban foglalt határid?ig történ? meg?rzése.

3.6.2        Az adatkezelés jogalapja: jogszabályi kötelezettség teljesítése (a számvitelr?l szóló 2000. évi C. tv. és GDPR: 6. cikk (1) bek. c. pont).

3.6.3        Érintett: azon természetes személy, aki részére a Társaság számlát állít ki.

3.6.4        A kezelt adatok köre és célja:

vezetéknév, keresztnév/cégnév

azonosítás és jogszabályi kötelezettség teljesítése

adószám

azonosítás és jogszabályi kötelezettség teljesítése

a bizonylat tartalma

jogszabályi kötelezettség teljesítése

számlázási cím

jogszabályi kötelezettség teljesítése

a tranzakció száma, dátuma és id?pontja

jogszabályi kötelezettség teljesítése

3.6.5        A számlázás online számlázó program (https://www.szamlazz.hu/szamla/main ) igénybevételével történik.

3.6.6        Az adatok forrása: közvetlenül az érintett?l.

3.6.7        Az adatkezelés id?tartama: 8 év

3.7  Információ kéréssel/nyújtással kapcsolatos adatkezelés

3.7.1        A Társaság lehet?vé teszi az érintettek számára, hogy a következ?kben részletezett adataik megadásával a Társaságtól információt kérjenek.

3.7.2        Az információkérés önkéntes hozzájáruláson alapul. Addig az id?pontig, ameddig az érintett kifejezett hozzájáruló nyilatkozatot nem tesz, az adatkezelés jogalapja a Társaság jogos érdeke [GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont].

3.7.3        Az érintettek köre: minden természetes személy, aki a Társasággal kapcsolatba lép, és a Társaságtól információt kér személyes adatainak megadása mellett.

3.7.4        A kezelt adatok köre és célja:

Név (családnév, keresztnév)

azonosítás

E-mail cím

kapcsolattartás

Telefonszám

kapcsolattartás

Üzenet szövege

válaszadáshoz szükséges

3.7.5        Az adatkezelés célja az érintett számára megfelel? információ nyújtása és kapcsolattartás.

3.7.6        Az adatkezeléssel érintett tevékenység és folyamat a következ?: az érintett a Társaság által biztosított, számára elérhet? módon egyeztethet a Társasággal a Társaság tevékenységér?l, szolgáltatásairól és/vagy egyéb, kapcsolódó kérdésekr?l. A Társaság részére a Weboldalon keresztül megadott adatok e-mailben jutnak el. A Társaság az érintett kérdését megválaszolja és azt részére ugyanazon az úton, ahogyan az információ kérés érkezett, ha érintett máshogyan nem rendelkezik, eljuttatja. Az érintett, az adatkezelés céljával összhangban, önkéntesen hozzájárul ahhoz, hogy ha az információkérés során elérhet?ségét megadta, azon keresztül a Társaság vele kapcsolatba lépjen, hogy a kérdést pontosítsa, vagy azt részére megválaszolja.

3.7.7        Az adatkezelés id?tartama: a cél megvalósulásáig. Abban az esetben, ha az információ adáshoz valamilyen joghatás f?z?dik, a Társaság az adatokat a mindenkori elévülési id? végéig kezeli.

3.7.8        Adatok forrása: közvetlenül az érintett?l.

3.8  Panaszkezelés

3.8.1        A Társaság lehet?séget biztosít arra, hogy az érintett a Társaság magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban (személyesen, telefonon) vagy írásban (e-mail, postai út) közölhesse.

3.8.2        Az érintettek köre: minden természetes személy, aki a Társaság tevékenységére panasszal kíván élni.

3.8.3        Az adatok kezelésének a célja: az érintett és a panasz azonosítása, valamint a jogszabályi kötelezésb?l ered? adatok felvétele.

3.8.4        A kezelt adatok köre és célja:

Név

azonosítás

E-mail cím

kapcsolattartás

Telefonszám

kapcsolattartás

A panasz beérkezésének az id?pontja

azonosítás

a panasz

a panasz kivizsgálása

3.8.5        Az adatkezelés célja a panasz megtételének a biztosítása és a kapcsolattartás.

3.8.6        Az adatkezeléssel érintett tevékenység és folyamat: Az érintett a panaszát szóban vagy írásban közli a Társasággal. Amennyiben az érintett a panaszát szóban teszi meg, azt a Társaság írásban rögzíti. A Társaság a hozzá érkezett panaszt ésszer? határid?n belül kivizsgálja és megválaszolja.

3.8.7        Az adatkezelés id?tartama: a Társaság a fogyasztóvédelemr?l szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A.§ (7) bekezdése alapján a panaszról felvett jegyz?könyvet és a válasz másolati példányát 3 évig kezeli.

3.8.8        Az adatok forrása: közvetlenül az érintett?l.

3.9  Ügyféladatbázis üzemeltetésével kapcsolatos adatkezelés

3.9.1        A Társaság rendszerében ügyfelek, partnerek, kapcsolattartók adatai kerülnek rögzítésre.

3.9.2        Az adatkezelés célja: az ügyfelek, partnerek igényeinek, illet?leg a szerz?déses kötelezettség teljesítéséhez szükséges kapcsolattartás.

3.9.3        Az adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja, szerz?déses kötelezettségek teljesítése.

3.9.4        Adattárolás határideje: a cél megvalósulásáig, amennyiben az adott jogviszonyhoz joghatások f?z?dnek, az elévülési id? végéig, számviteli bizonylatok esetén 8 évig.

3.9.5        Az adattárolás módja: elektronikus.

3.9.6        A kezelt adatok köre és célja: az egyedi szerz?désekben nevesített személyes adatok.

3.9.7        Az adatok forrása: közvetlenül az érintett?l.

4.    Az Ön személyes adatainak a megosztása, továbbítása

4.1   Személyes adatait az adatvédelem céljának történ? megfelelés érdekében megoszthatjuk anyavállalatunkkal, és olyan társaságokkal az Európai Unión belül, amelyeket megbíztunk a webhelyeinken rögzített adatok feldolgozásával és/vagy a webhelyünknek és azok tartalmainak a jelen Adatkezelési Tájékoztatóval összhangban történ? üzemeltetésével, karbantartásával vagy kezelésével. Az Ön személyes adatait nem továbbítjuk az Európai Unión kívüli harmadik országoknak vagy nemzetközi szervezeteknek sem.

4.2   Ha küls? cégeket vagy személyeket bízunk meg olyan személyes adatok feldolgozásával, amelyeket nem Ön adott meg, hanem mi bocsátunk rendelkezésre, akkor a megbízottak kizárólag a kapott megbízás keretében és a jelen Adatkezelési Tájékoztató feltételei szerint használják a személyes adatokat.

4.3 A jelen Adatkezelési Tájékoztató célkit?zésének megfelel?en, személyes adatait a következ? küls? felekkel is megoszthatjuk:

  • Állandó partnereinkkel:
    Könyvelési szolgáltatás: CPA Business Solutions Korlátolt Felel?sség? Társaság (Székhely: 1025 Budapest, Csévi utca 7. B. ép., Cégjegyzékszám: 01-09-878358);
    Tárhelyszolgáltató: MEDIACENTER HUNGARY Informatikai, Szolgáltató és Üzemeltet? Korlátolt Felel?sség? Társaság (Székhely: Kecskemét, Sosztakovics utca 3. 2. em. 6., Cégjegyzékszám: 03-09-114492, e-mail cím: mediacenter@mediacenter.hu )
    Gépjárm? finanszírozás: Porsche Finance Zártkör?en M?köd? Rt. (Székhely: 1139 Budapest, Fáy u. 27., Cégjegyzékszám: 01-10-042494, e-mail cím: info@porschefinance.hu) és UniCredit Leasing Hungary Pénzügyi Szolgáltató Zártkör?en M?köd? Részvénytársaság (székhely: 1054 Budapest, Szabadság tér 5-6., Cégjegyzékszám: 01-10-043137, E-mail cím: info@unicreditleasing.hu )
    Bankkártyás fizetés: OTP Bank Nyrt. (Székhely: 1051 Budapest, Nádor u.16, Cégjegyzékszám: 01-10-041585, E-mail cím: informacio@otpbank.hu )
    Online számlázás: KBOSS.hu Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felel?sség? Társaság Kft. (Székhely: 1031 Budapest, Záhony utca 7., Cégjegyzékszám: 01-09-303201, e-mail címe: info@szamlazz.hu);

Facebook Ireland Ltd. (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Írország
Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA)

  • Kormányzati hatóságokkal, szabályozó hatóságokkal; adatait kizárólag a törvényi el?írások alapján adjuk át, amennyiben erre csalási ügyek vagy más b?ncselekmények megel?zése és felderítése, és/vagy a hálózati és adatbiztonság fenntartása érdekében szükség van;
  • Jogi és egyéb szakmai tanácsadókkal, bíróságokkal és b?nüldöz? szervekkel;

5.    A személyes adatok tárolásának a módja, az adatkezelés biztonsága

5.1   A Társaság az adatokat elektronikusan és/vagy papír alapon tárolja.

5.2   A megismert adatokat a Társaság a 4. pontban megjelölt adatfeldolgozó(k) kivételével harmadik félnek nem adja át. A rögzített adatokat csak a Társaság alkalmazottai és közrem?köd?i, valamint az adatfeldolgozó(k) kijelölt alkalmazottai ismerhetik meg.

5.3   A Társaság az elektronikus adatfeldolgozást, nyilvántartást számítógépes program útján végzi, amely megfelel az adatbiztonság követelményeinek. A program biztosítja, hogy az adatokhoz csak célhoz kötötten, ellen?rzött körülmények között csak azon személyek férjenek hozzá, akiknek a feladataik ellátása érdekében erre szükségük van. A Társaság az informatikai rendszereket t?zfallal védi, és vírusvédelemmel látja el. A Társaság számítástechnikai rendszerei és más adatmeg?rzési helyei a székhelyén és adatfeldolgozóinál találhatók meg. A Társaság biztosítja, hogy az adatokhoz csak célhoz kötötten, ellen?rzött körülmények között csak azon személyek férjenek hozzá, akiknek a feladataik ellátása érdekében erre szükségük van.

5.4   A Társaság a személyes adatok kezeléséhez a szolgáltatás nyújtása során alkalmazott informatikai eszközöket úgy választja meg és üzemelteti, hogy a kezelt adat:

  • az arra feljogosítottak számára hozzáférhet? (rendelkezésre állás);
  • hitelessége és hitelesítése biztosított (adatkezelés hitelessége);
  • változatlansága igazolható (adatintegritás);
  • a jogosulatlan hozzáférés ellen védett (adat bizalmassága) legyen.

5.5   A Társaság az adatokat megfelel? intézkedésekkel védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés, sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.

5.6   A Társaság a különböz? nyilvántartásaiban elektronikusan kezelt adatállományok védelme érdekében megfelel? technikai megoldással biztosítja, hogy a tárolt adatok – kivéve, ha azt törvény lehet?vé teszi – közvetlenül ne legyenek összekapcsolhatók és az érintetthez rendelhet?k.

5.7   A Társaság a technika mindenkori fejlettségére tekintettel olyan m?szaki, szervezési és szervezeti intézkedésekkel gondoskodik az adatkezelés biztonságának védelmér?l, amely az adatkezeléssel kapcsolatban jelentkez? kockázatoknak megfelel? védelmi szintet nyújt.

5.8   A Társaság az adatkezelés során meg?rzi

  • a titkosságot: megvédi az információt, hogy csak az férhessen hozzá, aki erre jogosult;
  • a sértetlenséget: megvédi az információnak és a feldolgozás módszerének a pontosságát és teljességét;
  • a rendelkezésre állást: gondoskodik arról, hogy amikor a jogosult használónak szüksége van rá, valóban hozzá tudjon férni a kívánt információhoz, és rendelkezésre álljanak az ezzel kapcsolatos eszközök.

5.9   Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensr?l

5.9.1     Ha az adatvédelmi incidens a Társaság besorolása szerint valószín?síthet?en magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, akkor indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatjuk Önt az adatvédelmi incidensr?l és közöljük a GDPR 33. cikk (3) bekezdésének b), c) és d) pontjában említett információkat.

6.    Cookie, nyomkövetés

6.1         A Társaság a testre szabott kiszolgálás érdekében a felhasználó számítógépén kis adat-csomagot, ún. sütit (cookie) helyez el és a kés?bbi látogatás során olvas vissza. Ha a böngész? visszaküld egy korábban elmentett sütit, a sütit kezel? szolgáltatónak lehet?sége van összekapcsolni a felhasználó aktuális látogatását a korábbiakkal, de kizárólag a saját tartalma tekintetében.

6.2         Az adatkezelés célja: a felhasználók azonosítása, egymástól való megkülönböztetése, a felhasználók aktuális munkamenetének azonosítása, az annak során megadott adatok tárolása, az adatvesztés megakadályozása, a felhasználók azonosítása, nyomon követése, webanalitikai mérések.

6.3         A sütik alkalmasak lehetnek meghatározott természetes személyek azonosítására, ezért a GDPR alkalmazásában használatuk személyes adatok kezelésének min?sül.

6.4         Az adatkezelés jogalapja: a Társaság jogos érdeke [GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont] érdekmérlegelési teszt alapján (statisztikai célú és célzott marketing célú adatkezelés, a megfelel? felhasználói élmény és a weboldal megfelel? m?ködésének biztosítása) és/vagy az érintett hozzájárulása (GDPR 6.cikk 1. bek. a) pont).

6.5         Az adatkezelés jogalapja: a Társaság jogos érdeke [GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont] érdekmérlegelési teszt alapján (statisztikai célú és célzott marketing célú adatkezelés, a megfelel? felhasználói élmény és a weboldal megfelel? m?ködésének biztosítása) és/vagy az érintett hozzájárulása (GDPR 6.cikk 1. bek. a) pont).

6.6         A Társaság által üzemeltetett Weboldal html kódja webanalitikai mérések céljából független, küls? szerverr?l érkez? és küls? szerverre mutató hivatkozásokat tartalmazhat. A mérés kiterjed a konverziók követésére is. A webanalitikai szolgáltató személyes adatokat nem, csak a böngészéssel kapcsolatos, az egyes egyének beazonosítására nem alkalmas adatokat kezel. Jelenleg a webanalitikai szolgáltatásokat a Google Inc. végzi (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043) a Google Analytics szolgáltatás keretében.

6.7         A cookie-k használatát a felhasználó saját számítógépér?l törölni tudja, illetve a böngész?jében eleve megtilthatja alkalmazásukat. Ezek a lehet?ségek böngész?t?l függ?en, de jellemz?en az Eszközök/ Beállítások / Adatvédelem/ El?zmények/ Egyéni beállítások menüpontban tehet?k meg.

6.8         Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: a honlap szolgáltatásainak nem teljes kör? igénybevehet?sége, analitikai mérések pontatlansága.

6.9         A Társaság Weboldalán használt sütikkel kapcsolatos részletes tájékoztatót az alábbi linken érheti el: https://www.autonom.hu/sutik-es-titoktartasi-politika

6.10  Google Analytics

6.10.1     Társaságunk webhelyei használhatják a Google Analytics szolgáltatást, amely a Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA) („Google“) webes elemzési szolgáltatása. A Google Analytics cookie-kat használ: https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=hu

6.10.2     A Google Analytics általi cookie-használat keretében az eszközzel/böngész?vel kapcsolatos adatokat, IP-címeket, illetve a webhelyen/alkalmazásban végzett tevékenységéket gy?jt. A Weboldal látogatóinak IP-címét azonban a tárolás vagy elemzés el?tt lerövidítik, ezáltal anonimizálják, amennyiben ez technikailag lehetséges. Az anonimizálás után a személyes adat már elveszíti személyes adat jellegét.

6.10.3     Az anonimizálás az Európai Unió vagy az Európai Gazdasági Térség területén belül zajlik. Csak kivételes esetben kerül át a teljes IP-cím rövidítés céljából a Google egyesült államokbeli szerverére.

6.10.4     A Google Analytics cookie-jai által rögzített adatokat arra használjuk, hogy elemezzük a webhelyeink látogatóinak felhasználói viselkedését.

6.10.5     A Google nem egyesíti más adatokkal a Google Analytics szolgáltatáshoz kapcsolódóan a böngész?je által átadott IP-címet.

6.10.6     A böngész?programjának megfelel? beállításaiban megtilthatja a Google Analytics-cookie-k tárolását. Ne feledje, hogy ebben az esetben el?fordulhat, hogy nem tudja használni a webhely egyes funkcióit.

6.10.7     Amennyiben nem kívánja valamennyi a Google Analytics által alkalmazott süti alkalmazását megtiltani, úgy az alábbi linken elérhet? beállításokkal korlátozhatja az adatkezelést: https://policies.google.com/technologies/cookies

6.10.8     A Google Analytics által használt sütikkel kapcsolatos adatkezelésr?l, a sütik funkciójáról részletesen az alábbi linken olvashat: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage

6.10.9     A böngész?k (példálul: Google Chrome, Firefox, Explorer) lehet?séget adnak arra, hogy csak az érintett hozzájárulásával lehessen sütiket telepíteni a számítógépre, egyéb eszközére. A sütik használatának teljes korlátozása a webhely korlátozott használhatóságát eredményezi vagy azzal a következménnyel járhat, hogy az adott oldalt egyes funkcióit egyáltalán nem tudja használni. Ezért az oldal m?ködését biztosító sütik használatának korlátozása nem javasolt szemben a kényelmi, illetve harmadik felekt?l származó sütik korlátozásával. Az egyes böngész?kben az alábbiak szerint eljárva állíthatja be a sütik használatát:

 

6.11  Google Remarketing

6.11.1     A webhelyünkön alkalmazzuk a remarketinget, a Google Remarketing szolgáltatását is.

6.11.2     Ezek a szolgáltatók cookie-k, webes jelz?k és hasonló technológiák használatával gy?jthetnek vagy kaphatnak adatokat a Társaság Weboldaláról és egyéb internetes helyekr?l. Ezeknek az adatoknak a felhasználásával mérési szolgáltatásokat nyújtanak, illetve hirdetéseket tesznek célzottá. Az így célzott hirdetések a Google partnerhálózatában szerepl? további weboldalakon jelenhetnek meg. A remarketing listák a látogató személyes adatait nem tartalmazzák, személyazonosításra nem alkalmasak.

6.11.3     Ön letilthatja a Google cookie-használatát a Google Hirdetési beállításaiban. A Network Advertising Initiative leiratkozási oldalán a küls? szolgáltatók cookie-jait is letilthatja.

6.12  Facebook Remarketing

6.12.1     A webhelyeinken alkalmazzuk a Facebook Inc. (1 Hacker Way, Menlo Park, CA 94025, USA), illetve ha az EU-ban él, akkor a Facebook Ireland Ltd. (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Írország) (a „Facebook“) által üzemeltett Facebook közösségi hálózat úgynevezett „Facebook-pixelét“. A Facebook-pixel révén a Facebook célcsoportként kezelheti a webhelyünk látogatóit a hirdetések (az úgynevezett Facebook-hirdetések) megjelenítéséhez. Ennek megfelel?en azért alkalmazzuk a Facebook-pixelt, hogy az általunk beágyazott Facebook-hirdetések csak azoknál a Facebook-felhasználóknál jelenjenek meg, akik érdekl?dést mutattak az ajánlataink iránt is. Vagyis a Facebook-pixellel biztosítani szeretnénk, hogy a Facebook-hirdetések illeszkedjenek a felhasználók potenciális érdekl?déséhez, és ne zavaró tényez?k legyenek. A Facebook-pixel segítségével emellett statisztikai és piackutatási célból elemezhetjük a Facebookon megjelen? hirdetéseink eredményességét, mivel megtudhatjuk, hogy a felhasználók a Facebook-hirdetésre kattintással jutottak-e el a webhelyünkre.

6.12.2     A Facebook a webhelyünk megnyitásakor közvetlenül beágyazza a Facebook-pixelt, amely egy úgynevezett cookie-t, vagyis egy kis méret? fájlt helyezhet el az eszközén. Ha kés?bb bejelentkezik a Facebookra, vagy bejelentkezett állapotban ellátogat a Facebook oldalaira, akkor a profiljában regisztrálja a webhelyünkön tett látogatását. Az Önr?l megszerzett adatok számunkra anonimak, vagyis ennek alapján nem tudjuk kideríteni a személyazonosságát. Az adatokat ugyanakkor a Facebook tárolja és dolgozza fel, így összekapcsolhatók az adott felhasználói profillal. A Facebook a saját adatkezelési szabályzata szerint kezeli az adatokat. Így tehát a remarketing-pixel m?ködésével és általában a Facebook-hirdetések megjelenítésével kapcsolatos további információt a Facebook adatkezelési szabályzatában talál a következ? címen: https://www.facebook.com/policy.php.

6.12.3     Megtilthatja a Facebook-pixel általi adatrögzítést és az adatainak Facebook-hirdetések megjelenítése céljából történ? használatát. Ehhez nyissa meg a Facebook által készített oldalt, és kövesse a személyes hirdetések beállításaival kapcsolatos utasításokat: https://www.facebook.com/settings?tab=ads , az egyesült államokbeli oldal címe: http://www.aboutads.info/choices/ ,az EU-beli oldalé pedig http://www.youronlinechoices.com/   . A beállítások platformfüggetlenek, vagyis az asztali számítógépekre és a mobileszközökre egyaránt vonatkoznak.

7.    Social Media oldalaink használata

7.1         Társaságunk a következ? Facebook oldalakat m?ködteti: https://hu-hu.facebook.com/AutonomHungary/

7.2         Társaságunk az Ön Facebookon megadott adatait nyilvános nézetben látja, így attól függ az általunk kezel adatok köre, hogy a Facebook beállítások menüpontban, mi az az információ amit Ön nyilvánosnak megad. A Facebook beállítások menüpontban tudja korlátozni, hogy pl. fényképei, barátainak listája ne legyen hozzáférhet? a nyilvánosnak megadott profilban.

7.3         Facebook oldalunkon az alábbi tevékenységek kifejtése során találkozunk az Ön adataival:

  • követi az oldalunkat,
  • likeolja az oldalunkat,
  • kommenteli fényképeinket vagy postjainkat,
  • review-t ír az oldalunkról,
  • feltölt fényképet vagy egyebet az oldalunkra,
  • privát üzenetet ír nekünk,
  • látogatói postot helyez el az oldalunkon.

7.4         Társaságunk minden esetben kizárólag a válaszadás céljából kezeli az Ön adatait Facebook felületen, az Ön adatai legy?jtésre nem kerülnek.

8.    Az adatszolgáltatás elmaradásának a következménye

8.1   Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következménye: az adatkezelési cél meghiúsulása.

9.    Az Ön adatvédelmi jogai, jogorvoslati lehet?ségei

9.1         Ön tájékoztatást kérhet személyes adatai kezelésér?l, valamint kérheti személyes adatainak helyesbítését, illetve - a kötelez? adatkezelések kivételével – törlését, visszavonását, élhet adathordozási-, és tiltakozási jogával az adat felvételénél jelzett módon, illetve az adatkezel? fenti elérhet?ségein.

 

9.2  Tájékoztatáshoz való jog:

9.2.1        A Társaság megfelel? intézkedéseket hoz annak érdekében, hogy az érintettek részére a személyes adatok kezelésére vonatkozó, a GDPR 13. és a 14. cikkben említett valamennyi információt és a 15–22. és 34. cikk szerinti minden egyes tájékoztatást tömör, átlátható, érthet? és könnyen hozzáférhet? formában, világosan és közérthet?en megfogalmazva nyújtsa.

9.2.2        A tájékozódáshoz való jog írásban az 1. pontban megjelölt elérhet?ségeken keresztül gyakorolható. Az Ön részére kérésére – személyazonosságának igazolását követ?en – szóban is adható tájékoztatás.

9.3  Az Ön adataihoz való hozzáféréshez való joga:

9.3.1        Ön jogosult arra, hogy a Társaságtól visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következ? információkhoz hozzáférést kapjon: az adatkezelés céljai; az érintett személyes adatok kategóriái; azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket, illetve a nemzetközi szervezeteket; a személyes adatok tárolásának tervezett id?tartama; a helyesbítés, törlés vagy adatkezelés korlátozásának és a tiltakozás joga; a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga; az adatforrásokra vonatkozó információ; az automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthet? információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelent?séggel bír, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel jár. Személyes adatok harmadik országba vagy nemzetközi szervezet részére történ? továbbítása esetén Ön jogosult arra, hogy tájékoztatást kapjon a továbbításra vonatkozó megfelel? garanciákról.

9.3.2        A Társaság az adatkezelés tárgyát képez? személyes adatok másolatát az Ön rendelkezésére bocsátja. Az Ön által kért további másolatokért a Társaság az adminisztratív költségeken alapuló, ésszer? mérték? díjat számíthat fel. Az érintett kérelmére az információkat a Társaság elektronikus formában szolgáltatja.

9.3.3        A Társaság a kérelem benyújtásától számított legfeljebb egy hónapon belül adja meg a tájékoztatást.

9.4  Helyesbítés joga:

9.4.1        Ön kérheti a Társaság által kezelt, Önre vonatkozó pontatlan személyes adatok helyesbítését és a hiányos adatok kiegészítését.

9.5  Törléshez való jog:

9.5.1        Ön az alábbi indokok valamelyikének fennállása esetén jogosult arra, hogy kérésére a Társaság indokolatlan késedelem nélkül törölje az Önre vonatkozó személyes adatokat:

  • személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyb?l azokat gy?jtötték vagy más módon kezelték;
  • Ön visszavonja az adatkezelés alapját képez? hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
  • Ön tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs els?bbséget élvez? jogszer? ok az adatkezelésre;
  • a személyes adatokat jogellenesen kezelték;
  • a személyes adatokat az adatkezel?re alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban el?írt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
  • a személyes adatok gy?jtésére információs társadalommal összefügg? szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor.

9.5.2        Az adatok törlése nem kezdeményezhet?, ha az adatkezelés szükséges: a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából; a személyes adatok kezelését el?író, az adatkezel?re alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítése, illetve közérdekb?l vagy az adatkezel?re ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtása céljából; a népegészségügy területét érint?, vagy archiválási, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból, közérdek alapján; vagy jogi igények el?terjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.

9.6  Az adatkezelés korlátozásához való jog:

9.6.1        Az Ön kérésére a Társaság korlátozza az adatkezelést, ha az alábbi feltételek valamelyike teljesül:

  • Ön vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az id?tartamra vonatkozik, amely lehet?vé teszi, a személyes adatok pontosságának ellen?rzését;
  • az adatkezelés jogellenes, és Ön ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
  • az adatkezel?nek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények el?terjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
  • Ön tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az id?tartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezel? jogos indokai els?bbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.

9.6.2        Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, a személyes adatokat a tárolás kivételével csak az Ön hozzájárulásával, vagy jogi igények el?terjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéb?l lehet kezelni.

9.6.3        A Társaság Önt az adatkezelés korlátozásának feloldásáról el?zetesen tájékoztatja.

9.7  Adathordozáshoz való jog:

9.7.1        Ön jogosult arra, hogy az Önre vonatkozó, az Ön által a Társaság rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, és ezeket az adatokat egy másik adatkezel?nek továbbítsa

9.8  Tiltakozás joga:

9.8.1        Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak közérdek? vagy az adatkezel?re ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges adatkezelés, vagy az adatkezel? vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges kezelése ellen, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is. Tiltakozás esetén az adatkezel? a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha azt olyan kényszerít? erej? jogos okok indokolják, amelyek els?bbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények el?terjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

9.8.2        Ha a személyes adatok kezelése közvetlen általános üzleti és fogyasztói kapcsolat érdekében történik, Ön jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon az Önre vonatkozó személyes adatok e célból történ? kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzleti és fogyasztói kapcsolathoz kapcsolódik.

9.8.3        A személyes adatok általános üzleti és fogyasztói kapcsolat érdekében történ? kezelése elleni tiltakozás esetén az adatok e célból nem kezelhet?k.

9.9  Automatizált döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást:

9.9.1        Ön jogosult arra, hogy ne terjedjen ki Önre az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely Önre nézve joghatással járna vagy Önt hasonlóképpen jelent?s mértékben érintené.

9.9.2        Nem alkalmazható a fenti jogosultság, ha az adatkezelés

  • Ön és az adatkezel? közötti szerz?dés megkötése vagy teljesítése érdekében szükséges;
  • meghozatalát az adatkezel?re alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog teszi lehet?vé, amely az érintett jogainak és szabadságainak, valamint jogos érdekeinek védelmét szolgáló megfelel? intézkedéseket is megállapít; vagy
  • az Ön kifejezett hozzájárulásán alapul.

9.10  Visszavonás joga:

9.10.1     Ön jogosult arra, hogy hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás el?tti adatkezelés jogszer?ségét.

9.11  Eljárási szabályok:

9.11.1     A Társaság indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezését?l számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet a GDPR 15–22. cikk szerinti kérelem nyomán hozott intézkedésekr?l. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határid? további két hónappal meghosszabbítható.

9.11.2     A határid? meghosszabbításáról az adatkezel? a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételét?l számított egy hónapon belül tájékoztatja Önt. Ha Ön elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatás elektronikus úton kerül megadásra, kivéve, ha Ön azt másként kéri.

9.11.3     Ha az adatkezel? nem tesz intézkedéseket az Ön kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkés?bb a kérelem beérkezését?l számított egy hónapon belül tájékoztatja Önt az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy Ön panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.

9.11.4     A Társaság a kért információkat és tájékoztatást díjmentesen biztosítja. Ha az Ön kérelme egyértelm?en megalapozatlan vagy – különösen ismétl?d? jellege miatt – túlzó, az adatkezel?, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre ésszer? díjat számolhat fel, vagy megtagadhatja a kérelem alapján történ? intézkedést. Az adminisztratív költség elszámolás alapja:

  • a mindenkori minimálbér órára vetített költsége, mint óradíj.
  • A tájékoztatáshoz felhasznált munkaórák száma az el?bbi óradíjon elszámolva.
  • Papír alapú tájékoztatási igény esetén a válasz nyomtatási költsége önköltségi áron és postázási költsége.

9.11.5     A Társaság minden olyan címzettet tájékoztat az általa végzett valamennyi helyesbítésr?l, törlésr?l vagy adatkezelés-korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy er?feszítést igényel. Az érintettet kérésére a Társaság tájékoztatja e címzettekr?l.

9.11.6     Panasz az adatvédelmi tisztvisel?nél:

9.11.6.1    Amennyiben a Társaság adatkezelésével kapcsolatban problémája van, forduljon hozzánk az 1. pontban megjelölt elérhet?ségeinken.

9.11.7     Bírósághoz fordulás joga:

9.11.7.1    Az érintett a jogainak megsértése esetén az adatkezel? ellen bírósághoz fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el.

9.11.8     Adatvédelmi hatósági eljárás:

9.11.8.1    Panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni:

Székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11

Levelezési cím: 1363 Budapest, Pf.: 9.

Telefon: + 36 1 3911400

Fax: + 36 1 3911400

E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Honlap: http://www.naih.hu

9.11.9     Az érintett a Társaságtól/Társaságnál az 1. pontban megjelölt elérhet?ségeken:

  • kérheti, hogy adjon tájékoztatást a személyes adatai kezelésér?l,
  • kérheti adatainak helyesbítését,
  • kérheti személyes adatainak törlését vagy az adatkezelés korlátozását,
  • tiltakozhat az adatkezelés ellen,
  • kérheti adatainak átadását másik adatkezel?nek, amennyiben az adatkezelés szerz?désen vagy hozzájáruláson alapul és a Társaság automatizált eljárás keretében kezeli,
  • rendelkezhet a korábban az adatkezeléshez adott hozzájárulásának visszavonásáról.

9.11.10  Érintett fenti jogaival bármikor élhet.

9.11.11  A Társaság a kérelem benyújtását követ?en legkés?bb 1 hónapon belül kivizsgálja a bejelentést.  A vizsgálat eredményér?l az érintettet írásban tájékoztatja.

9.11.12  Amennyiben megállapítja a tiltakozás jogalapjának megalapozottságát, a lehet? legrövidebb id?n belül megszünteti az adatkezelést – beleértve az adattovábbítást és a további adatfelvételt is – és az adatokat zárolja. Értesíti mindazokat a tiltakozásról, akiknek korábban továbbította az érintett adatait.

9.11.13  Amennyiben az érintett a Társaság által meghozott döntéssel nem ért egyet – annak közlését?l számított 30 napon belül - bírósághoz fordulhat.

10.  A jelen tájékoztató módosításai

10.1  Adatkezelési Tájékoztatónk id?r?l id?re módosulhat. A megállapításokra vonatkozó változásokat közzétesszük Weboldalunkon vagy e-mailben közöljük Önnel.

Budapest, 2021. 07.01

Válassza ki a kívánt autókategóriát: